dinsdag, oktober 09, 2007

United states of America


Nu eerst maar eens een Amerika update. Zoals de meesten
van jullie lezers wel weten zit ik op dit moment in
Amerika, om precies te zijn, Goodyear Arizona. Dit ligt
vlak naast Phoenix. Hier volg ik een deel van de praktijk
om het brevet van CPL/ME te halen.

Op het moment dat ik de terminal uitstapte op Phoenix 'sky
harbor' dacht ik... wat is het hier heet! Niet geheel
onverwachts natuurlijk, want wat verwacht je anders midden
in de woestijn. De ergste hitte is hier inmiddels al
geweest. Het is nu gemiddeld 28 graden. De volgende dag
stond er al een briefing en soort van welkom op het
programma. Dit gold ook voor de rest van de week. We
kregen uitleg over wat we kunnen verwachten met vliegen
betreft, maar ook dingen als cultuur en natuur. Cultuur,
de gebruiken van de Amerikanen, en natuur, kijk vooral uit
als je de woestijn in gaat vanwege allerlei dieren die
daar leven.

Na een week met briefings gehad te hebben stond daar
uiteindelijk onze eerste vlucht op het programma! Ga naar
de picasa fotoalbum link hiernaast voor filmpjes en
foto's. Het was echt een geweldige ervaring om ook al zelf
de start en landing te mogen doen, uiteraard met hulp van
de instructeur.

Naast het vliegen hebben we de beschikking over twee
auto's van Oxford die we kunnen gerbuiken in Phoenix. We
gaan regelmatig naar de Wallmart wat serieus.. een
gigantische supermarkt/warenhuis is. Je kan daar alles
krijgen, van fietsen tot brood, en van kit tot tv's. Ook
heerst hier pas een echte 24/7 cultuur. Je kunt bijv.
s'nachts gaan boodschappen doen of fitnissen, echt een
land met onbegrenste mogelijkheden, zeggen ze toch...
De eerste avond uit in Phoenix is ook al een feit. We zijn
vorige week donderdag naar Tempe geweest, wat erg gezellig
was. Klik op de Picasa fotoalbum link voor de foto's. Die
Amerikanen lijken het wel cool te vinden dat je "from the
Netjerlands" komt. Of het is gewoon schijn natuurlijk.
Anyway... dit is voor herhaling vatbaar!

Ik heb zoals in de text al een paar keer staat een aantal
fotoalbums toegevoegd bij mijn fotoalbum.
Foto's van de heenreis, eerste vlucht, uitgaan en nog wat random foto's.
Groeten, een steeds bruiner wordende Michel

Geen opmerkingen: