zondag, oktober 21, 2007

SOLO!!


Intructeur stapt uit.

Afgelopen dinsdag was het grote moment daar, Solo! Na twaalf lessen en een soort checkride gehad te hebben ben ik voor het eerste solo gegaan. Dit houdt in dat je zonder instructeur het vliegtuig in gaat om vervolgens op te stijgen, een rondje om het vlieveld vliegen en weer te landen. Het lijkt misschien niet veel maar voor iemand als ik met twaalf uur ervaring is dat mans zat.
De dag begon met een dual waar je gewoon met je instructeur de lucht in gaat en continu touch & go's doet. Dit is landen en gelijk weer vol gas om weer op te stijgen. Na een paar touch & go's gemaakt te hebben was het tijd voor de instructeur om uit te stappen. Nu moest ik precies hetzelfde doen alleen dan alleen.

Terug van de eerste solo!

Op het moment dat ik aan de control joke trok en het vliegtuig steeg op, dacht ik, WOW! Je kijkt naar rechts en er zit niemand, helemaal alleen in het vliegtuig. Tijd om, om te keren en weer te landen. Uiteindelijk ging het allemaal heel lekker en stond ik binnen 25 minuten weer aan de grond. Eenmaal geland en naar de parking te zijn getaxied stond daar mijn instructeur en klasgenoten me al op te wachten. Erg leuk! Even een paar foto's en filmpjes maken en dan tijd voor het zwembad. Het is namelijk een traditie dat als je solo gaat, je na die vlucht met uniform en al het zwembad in gegooid wordt. Deze dag was ik samen met mijn flightbuddy solo gegaan dus ook allebei het zwembad in. Zie foto's en filpmjes!


Flight buddy en ik.

Op dit moment heb ik nog twee solo's gedaan van ieder 4/5 starts en landingen. Gaat erg lekker allemaal.

Kijk nog even bij de picasa link voor de filmpjes en foto's.






2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey ouwe GVSS bud. Leuk om te lezen dat het lekker gaat daar in The States. Gefeliciteerd met je solo, blijft een gaaf gevoel elke keer als je er aan terug denkt. Keep 'em high over there!

Joseph zei

heey bos gaaf man zo'n solo vlucht topper dat je dat gedaan heb veel succes verder en spreek je snel wel weer mzzl uit West-Friesland..